Saturday 31 August 2013

In de trein

Er werd gisteravond aan tafel uitgebreid gediscussieerd waar ik wel en niet heen zou kunnen, op mijn dagje alleen (This area bit dangerous. Ha. Ha.).
Okasan brengt me 's ochtends naar mijn overstap station en begeleidt me (met toestemming van de stationsmanager) helemaal naar de trein. Ze is bezorgd en dat vind ik schattig.

Ik lees in de trein en let dus niet goed op. Het is beter dat ik lees want dan val ik niet in slaap, zoals alle andere mensen in de trein. Maar ja, dan moet je wel op de haltes letten. Bij een station lukt het me om (in het Japans!) aan een medepassagier te vragen of dit het station is waar ik uit moet stappen. Hij kijkt me aan alsof hij water ziet branden. Hij zwaait met zijn hand en zegt 'volgende'. Daarna stapt hij bijna struikelend van het buigen uit.

1 comment:

Anonymous said...

Leuk! Zo kunnen we je avonturen in Canada volgen via je blog! Hele goede reis en heel veel succes en plezier daar! Liefs, Danique