Thursday 29 August 2013

Japanse service

Het is sale bij Kintetsu, de Japanse Bijenkorf. Het is bizar druk, vooral op de tassenafdeling. Daar staan drie mannen in uniform zo hard mogelijk de nieuwe prijzen te schreeuwen en iedere klant 600 keer te bedanken voor hun aankoop. Gelukkig hoeven wij alleen naar de cosmeticaafdeling om enorm chique gezichtsreiniger te kopen. Tijdens het wachten smeer ik gedachteloos een heel klein beetje lippenstift op mijn hand om de kleur te zien.

Zodra mijn gastzus aan de beurt is vraagt ze de perfect gekapte en opgemaakte dame of ze iets heeft om mijn hand mee schoon te maken. Ik wordt op een kruk geplaatst en ik moet mijn hand overgeven aan deze dame, die er in opperste concentratie een liter 'whitening cleansing lotion' op smeert. Een flesje kost 50 euro. Er blijkt een kraantje in de designer cosmetica bar te zitten. Na vijf minuten en een enorme wasbeurt wordt mij, via Kuniko, gevraagd of ik zonnebrandcrème gebruik. Ik krijg even grondig 50+++ zonnebrand op mijn vers geschrobde hand. Met een twee tinten lichtere linkerhand verlaat ik, ietwat beduusd, de cosmeticaafdeling.

No comments: